دکتر سید حسن علم الهدایی

 

  دانشيار دانشکده علوم ریاضی

 

  دانشگاه فردوسی مشهد

 

Dr  .S .   Hassan   Alamolhodaei

Associate Professor

Faculty of Mathematical Science

Ferdowsi University of Mashhad     ( FUM)          

 

برخي از مقالات چاپ شده در مجلات و نشريات داخلي و خارجي، سخنرانی های علمی و کتاب ها

                                  

1-Alamolhodaei, H. (2001). Convergent/ Divergent cognitive styles and mathematical problem solving. Journal of Science and Mathematics Education in Southeast Asia 24 (2), 102- 115.

 

2- Alamolhodaei, H. (2002). Students’ Cognitive Style and Mathematical word Problem Solving. Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series. D: Research in Mathematical Education, 6 (2), 171-182

 

3- Alamolhodaei, H. (2009). A Working Memory Model Applied to Mathematical word Problem Solving. Asia Pacific Education Review. Vol 10 (2).

* این مقاله در مجله ISI (APER) کره جهت چاپ در آوریل 2009 پذیرفته شده است.

4- سبك‌هاي شناختي و تأثيرشان بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته‌هاي پرستاري (مجله علمي ترويجي دانشكده علوم پزشكي سبزوار – 1998/1376)

 

5- نقش تاريخ رياضي در آموزش رياضيات (مجله فرهنگ و انديشه رياضي 1999/1378)

 

- مقاله كشوري در Seminar on multimedia for productivity and enhancement نقش چند رسانه‌اي در ارتقاي بهره‌وري (سمينار برگزار شده در كشور تايلند – 1999)

 

7- سبك‌هاي يادگيري و تأثير آن ها بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس رياضي عمومي و آناليز (مجموعه مقالات علمي چهارمين كنفرانس آموزش رياضي ايران – 1999)

 

8- اضطراب رياضي، مجله علمي پژوهشي دانشكده علوم تربيتي دانشگاه تهران – سال پنجم شماره 1 – (2000/1379)، صفحات 119-99

 

9- نقش طرح‌هاي مفهومي در ياددهي – يادگيري رياضيات (مجموعه مقالات علمي پنجمين كنفرانس آموزش رياضي ايران – 2001/1379)

 

10- نظريه سازنده گرايي و يادگيري رياضيات (مجله علوم‌تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي مشهد – ج 3 شماره دوم – صفحات 105-65

 

12- مقاله «ميدان بستگي شاگردان و ياددهي – يادگيري رياضيات» چاپ شده در مجله اتحاد وابسته به انجمن معلمان رياضي ايران، شماره دوم و سوم، صفحات 4 تا 8

13- مقاله ریاضیات و آموزش های غیر رسمی ارائه شده به سمینار آموزش های غیررسمی در دانشگاه فردوسی مشهد- اردیبهشت ماه87